اشتراک گذاری

آیپاد اپل چیست؟

چکیده مطلب: آیپاد چیست؟ در این مقاله با انواع مدل‌های Apple iPod و قابلیت‌های دستگاه پخش موسیقی دیجیتال کمپانی اپل آشنا شوید و بهترین گزینه را برای خرید پیدا کنید.

آیپاد چیست؟ آیپاد یک پخش کننده موسیقی قابل حمل و یک کامپیوتر جیبی چند منظوره است که توسط شرکت اپل طراحی و روانه‌ی بازار شده است. اولین نسخه‌ی آیپاد اپل در 23 اکتبر سال 2001 وارد بازار شد. اپل در طول این سال‌ها مدل‌های مختلفی از آیپاد خودش را روانه‌ی بازار کرد.

آیپاد اپل

این مطلب جذاب را از دست ندهید : آیپد چیست؟

در مورد آیپاد اپل بیشتر بدانیم

درست مانند دیگر پخش کننده‌های موسیقی دیجیتالی، برخی از نسخه‌های آیپاد می‌توانند با استفاده از نرم افزار iTunes اپل (و دیگر نرم افزارهای جایگزین) برای انتقال آهنگ، عکس، فیلم، بازی، اطلاعات مخاطبان، تنظیمات ایمیل، صفحات وب مورد علاقه و تقویم به عنوان یک حافظه‌ی اکسترنال در کامپیوترهای مک استفاده شوند. 

پیش از آنکه آی او اس 5 منتشر شود، برند آیپاد به عنوان یک پخش کننده چندرسانه‌ای در آیفون و آیپد استفاده می‌شود. اما بعد از آی او اس 5، این اپلیکیشن‌ها استقلال پیدا کردند و پخش موسیقی از ویدیو جدا شد. 

هرچند آیفون و آیپدها نیز ظرفیت‌های چندرسانه‌ای یکسانی را با خانواده آیپاد اپل ارائه می‌کردند، ولی آن‌ها به عنوان محصولات تخصصی در حوزه موسیقی شناخته شده بودند و فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کردند. با این حال در سال 2010، فروش آیفون از آیپاد فراتر رفت. اکنون آخرین نسل آیپاد دسترسی کاملی به اینترنت دارد، می‌تواند فیلم پخش کند و حتی با استفاده از فیس تایم، تماس تصویری برقرار کند.

مدل‌های مختلف Apple iPod

اپل در طول این سال‌ها مدل‌های مختلفی از آیپاد اپل را روانه‌ی بازار کرده است. به طور مثال آیپاد کلاسیک، یک مدل شبیه به نسل اول آیپاد است که ظرفیت بسیار بالایی دارد، اما فاقد نمایشگر است. آیپاد شافل نیز به همین شکل، این مدل نیز فاقد نمایشگر بوده، بسیار کوچک و البته ارزان است. 

آیپاد نانو علیرغم اینکه کوچک است،‌ کمی گران‌تر از مدل‌های دیگر است و البته از یک نمایشگر لمسی بهره می‌برد. به جز این‌ها آیپاد تاچ نیز جدیدترین مدل Apple iPod است که با ظاهری شبیه به آیفون‌های اپل و امکاناتی بسیار جالب توجه به فروش می‌رسد.

👈 حتما بخوانید: همه چیز درباره ی تعمیر آیپاد اپل 👉 

  • آیپاد تاچ

آیپاد تاچ را باید بهترین مدل آیپاد اپل بدانیم که در حال حاضر این مدل در فروشگاه‌های اپل وجود دارد. این تنها مدل Apple iPod است که به نسخه‌ی کامل iOS مجهز است و دسترسی کاملی به اپ استور همراه تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف که می‌توانید در یک گوشی آیفون بیابید را در اختیار شما می‌گذارد. 

اپل در ماه مه 2019، پس از 4 سال نسخه‌ی جدیدی از آیپاد تاچ را روانه‌ی بازار کرد. این نسخه به چیپست A10 (همان چیپست آیفون 7) مجهز است که می‌تواند اپلیکیشن واقعیت افزوده را اجرا کرده و Apple Arcade را نیز شامل می‌شود. یک نمایشگر 4 اینچی نیز در جلوی قاب آن نقش بسته است که می‌توانید از آن برای کنترل دیوایس استفاده کنید. 

آیپاد تاچ دسترسی کاملی به اینترنت دارد، بنابراین می‌توانید با آن از فیس تایم، مرور وب، چت و خرید اینترنتی استفاده کنید. دوربین آن نیز هرچند به کیفیت آیفون‌ها نمی‌رسد،‌اما همچنان می‌توانید عکس‌های خوبی برای اینستاگرام و فیسبوک خود بگیرید. آیپاد تاچ می‌تواند عمر باتری 40 ساعته را در هنگام گوش دادن به موسیقی در اختیار شما بگذارد. 

این مقدار در تماشای فیلم به 8 ساعت کاهش پیدا می‌کند و پس از آن باید دیوایس خود را به شارژ بزنید. اپل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در این دیوایس استفاده کرده که شامل قابلیت‌هایی همچون اسلوموشن و عکاسی پشت سر هم است. این دیوایس در رنگبندی نقره‌ای، طلایی، خاکستری، صورتی، آبی و قرمز عرضه می‌شود.

  • آیپاد نانو

یکی دیگر از مدل‌های آیپاد اپل که هنوز هم در فروشگاه‌ها دیده می‌شود، آپاد نانو نام دارد که اولین نسل آن در سال 2010 روانه‌ی بازار شد. اگر می‌خواهید یک آیپاد کوچک را داخل جیب خود بگذارید و به باشگاه بروید، iPod Nano گزینه‌ی جذابی برای شما خواهد بود. هرچند این نسخه نیز به یک نمایشگر لمسی مجهز است، اما برخلاف آیپاد تاچ فاقد سیستم عامل iOS است. 

این دیوایس از یک نمایشگر 2.5 اینچی برخوردار است و شامل برخی اپلیکیشن می‌شود، اما استفاده‌ی اصلی آن برای گوش دادن به موسیقی خواهد بود. این آیپاد ویژگی‌های جالب توجهی دارد. به طور مثال شما می‌توانید فقط با زدن یک دکمه در هنگام پخش آهنگ‌ها، آن‌ها را با یکدیگر میکس کنید. این دیوایس پلی لیست خودکاری را بر اساس آهنگ‌های مورد علاقه‌ی شما می‌سازد. 

آیپاد نانو از رادیو FM نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به واسطه‌ی آن به کانال‌های رادیویی مورد علاقه‌ی خود گوش کنید. آن همچنین به بلوتوث نیز مجهز شده است تا بتوانید آن را به صورت بی‌سیم به هدفون‌های بلوتوثی، اسپیکر خانگی و یا سیستم صوتی اتومبیل خود نیز وصل کنید. 

آیپاد نانو می‌تواند عمر باتری 30 ساعته را با هر بار شارژ در اختیار کاربرانش بگذارد. البته اگر می‌خواهید به دیدن فیلم با آن بپردازید، این دیوایس فقط 3 ساعت و نیم روشن می‌ماند. آیپاد نانو 4 هزار آهنگ را در خودش جای می‌دهد. این دیوایس در رنگبندی نقره‌ای، طلایی، خاکستری، صورتی، آبی و قرمز عرضه می‌شود.

  • آیپاد شافل

دیگر مدل آیپاد اپل ، آیپاد شافل نام دارد که ارزان‌ترین Apple iPod و البته بهترین گزینه برای باشگاه ورزشی است. این دیوایس فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارد و فقط 2 گیگابایت را در اختیار شما می‌گذارد. آن همچنین فاقد یک نمایشگر است و در نتیجه پخش موسیقی فقط از طریق کلیدهای فیزیکی روی بدنه‌ی آن انجام می‌شود. 

iPod Shuffle می‌تواند روح آیپاد اصلی را زنده کند، زیرا هدف از عرضه‌ی آن فقط گوش دادن به موسیقی است. اگرچه آن فاقد نمایشگر است، اما آخرین نسخه‌های آن قابلیتی به نام Voice Over را ارائه می‌کند که می‌تواند نام ترانه، پادکست، کتاب صوتی یا پلی لیست را برای شما بخواند. برای داشتن این ویژگی، مطمئن شوید که نسل چهارم آیپاد شافل را خریداری می‌کنید. 

آیپاد شافل می‌تواند با یک بار شارژ تا 15 ساعت به پخش بدون توقف موسیقی بپردازد. شافل می‌تواند 450 موسیقی با نرخ 128kbps را در خود بگنجاند. این دیوایس در رنگبندی نقره‌ای، طلایی، خاکستری، صورتی، آبی و قرمز عرضه می‌شود.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *