اشتراک گذاری

مشکل خالی شدن باتری آیفون

هنگامی که در خانه یا هر مکان دیگری مشغول کار کردن با گوشی آیفون خود هستید، ناگهان متوجه زود خالی شدن باتری آن می‌شوید. این موضوع آغاز ماجرای عذاب آور روزانه شما بابت کلنجار رفتن با انواع روش‌های مختلف برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون است، درحالی که روش‌های مختلفی را برای حل این مشکل بر روی گوشی خود تست می‌کنید باز هم ناامید می‌شوید و در آخر تصمیم به تعویض یا تعمیر باتری گوشی آیفون خود می‌گیرید.

مشکل خالی شدن زودهنگام باتری در اکثر گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، در بعضی از گوشی‌ها خیلی دیرتر این مشکل پیش میاید و در بعضی دیگر پس از مدتی کار کردن با گوشی متوجه خالی شدن سریع باتری می‌شوید. شرکت اپل از این قضیه مستثنا نیست و با شهرت بسیار زیادی که دارد باز هم در گوشی‌هایی که تولید می‌کند این مشکل وجود دارد.

باید به این مورد توجه داشته باشید که مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون تنها به دلیل استهلاک و ناتوانی آن در رساندن انرژی به موبایل نیست، در اکثر موارد این خود شما هستید که به دلیل عدم استفاده صحیح از گوشی آیفون خود این مشکل را ایجاد می‌کنید. به صورت معمولی باتری‌ گوشی‌های آیفون در استفاده متوسط باید بین 10 الی 15 ساعت کار کنند، با توجه به این که شما چه مقدار گوشی خود را در طول روز به شارژ متصل می‌کنید و چه استفاده‌ای از گوشی می‌برید می‌توانید متوجه خالی شدن زودهنگام باتری گوشی آیفون شوید.

مشکل خالی شدن باتری آیفون

مشکل خالی شدن باتری آیفون چگونه پیش می‌آید؟

در مرحله اول پیش از آن که به رفع این مشکل اشاره کنیم نیاز است که بدانیم چرا باتری گوشی آیفون به سرعت شارژ خالی می‌کند؟ و چه دلایلی وجود دارد که باعث این اتفاق می‌شود؟ کارشناسان نمایندگی اپل ایران، پس از بررسی و رفع مشکلاتی که برای باتری‌های گوشی آیفون پیش آمده است به چند نکته خیلی مهم پی بردند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اپلیکیشن‌های پر مصرف: یکی از دلایل بسیار مهم برای مشکل خالی شدن باتری آیفون، استفاده کردن متداول از نرم افزارهایی سنگین است که اینترنت زیادی را نیز مصرف می‌کنند. نرم افزار و بازی‌های سنگین مانند فیسبوک یا پابجی به دلیل این که سخت افزار و منابع زیادی را از سیستم مصرف می‌کنند، می‌توانند باتری گوشی را زودتر از مواقع دیگر خالی کنند.
  • روشن ماندن همیشگی اینترنت: اینترنت 3G و 4G در صورتی که همیشه بر روی گوشی آیفون فعال باشند، باعث می‌شوند که مصرف باتری زیادتری را تجربه کنید، پس حتما زمانی که کاری با اینترنت ندارید آن‌‌ها را خاموش کنید.
  • خراب بودن شارژر گوشی آیفون: شارژرهای موبایل پس از مدتی استفاده به احتمال زیاد خراب می‌شوند و گوشی را به خوبی شارژ نمی‌کنند، اگر پس از شارژ شدن کامل گوشی به سرعت انرژی آن خالی می‌شود، سعی کنید با یک گوشی دیگر شارژرتان را تست کنید، در صورتی که این اتفاق برای گوشی دوم نیز پیش آمد، شارژر گوشی را تعویض کنید.
  • عمر باتری موبایل اپل: هر باتری یک عمر خاصی دارد، نمی‌توان انتظار داشت که یک باتری بتواند سالیان طولانی مانند روز اول کار کند، داخل باتری‌ گوشی‌های آیفون تعدادی سلول وجود دارد و هر سلول شامل الکترون‌هایی می‌شود که پس از هر بار شارژ و خالی شدن شارژ گوشی، تحمل توانایی آن‌ها پایین می‌آید و از دور شارژ شدن کنار می‌روند؛ زمانی که این مشکل پیش بیاید ممکن است شارژ گوشی آیفون شما به یک باره از 50 درصد به 35 درصد برسد یا پس از رسیدن به 10 درصد خاموش شود، بعد از وقوع این مشکل باید اقدام به حل مشکل خالی شدن باتری آیفون خود کرده و آن را تعمیر کنید.
  • مشکلات سخت افزاری گوشی اپل: یکی از مشکلات سخت افزاری که بر روی مصرف باتری تاثیرگذار است، مصرف بیش از اندازه یک آی سی یا قطعه SMD است؛ این مشکل می‌تواند جریان بیشتری را در گوشی شما مصرف کند و انرژی زیادی را از باتری بگیرد.
  • تنظیمات Push Mail: در گوشی‌های آیفون یک ویژگی به نام Push Mail وجود دارد که اگر بر روی گزینه Send To Push تنظیم شده باشد، گوشی آیفون شما مدام به سرور درخواست ارسال می‌کند و همیشه درحال چک کردن و دریافت ایمیل‌های جدید است. این قابلیت می‌تواند یکی از دلایل مشکل خالی شدن باتری آیفون باشد که می‌توانید از طریق تنظیمات مدت زمان چک کردن ایمیل جدید را به 15 یا 30 دقیقه تغییر دهید.
  • iPhone Analytics: گوشی‌های آیفون دائما درحال ارسال داده‌های اتوماتیکی به سرورهای اپل از وضعیت گوشی و چگونگی کار کردن شما با گوشی است، این ویژگی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باتری آیفون شما را خالی می‌کند. با غیر فعال کردن این قابلیت از طریق تنظیمات و بخش Privacy به رفع مشکل خالی شدن باتری آیفون خود اثر ببخشید.
  • بروز کردن سیستم عامل IOS: در بعضی مواقع آپدیت کردن گوشی آیفون باعث می‌شود که سیستم عامل جدید باتری بیشتری را نسبت به قبل استفاده کند، به صورت معمولی سیستم عامل IOS باید 25 درصد از شارژ باتری را مصرف کرده و در صورتی که این مقدار بیش از این ظرفیت باشد، می‌توانید از ورژن قبلی سیستم عامل استفاده و از خالی شدن سریع باتری آیفون جلوگیری کنید.
  • روشن ماندن سرویس‌های آیفون: بعضی افراد عادت دارند مدام GPS, Wi-Fi, Bluetooth و… را روشن نگه‌دارند و یا پس از روشن کردن آن‌ها، یادشان برود که خاموششان کنند. در این صورت باتری گوشی آیفون به سرعت خالی می‌شود که با خاموش کردن آن‌ها می‌توانید جلوی این مشکل را بگیرید.

روش‌های پیشگیری و رفع مشکل

روش‌های زیادی برای پیشگیری کردن مشکل خالی شدن باتری آیفون وجود دارد که شما با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید جلوی این اتفاق را گرفته و هزینه‌های خود را کاهش دهید. پیشگیری کردن از به وجود آمدن یک مشکل، همیشه بهتر از درمان آن بوده. در ادامه مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه با چند روش بسیار ساده بتوانید نسبت به پیشگیری خالی شدن سریع باتری آیفون اقدام کنید.

  • باتری‌های لیتیومی پس از مصرف زیاد، شارژ و دشارژ شدن به سرعت خراب می‌شوند و دیگر مانند سابق عمل نمی‌کنند، در صورتی که حتی از جدیدترین مدل گوشی اپل استفاده می‌کنید، میزان استفاده خود را کاهش دهید و کمتر گوشی را به شارژ متصل کنید؛ در صورتی که بتوانید گوشی آیفونی خود را هر دو روز یک بار به شارژ اتصال دهید، می‌توانید از بروز مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون جلوگیری کنید.
  • با حذف کردن برنامه‌هایی سنگین که مدام از اینترنت استفاده می‌کنند می‌توانید عملکرد بهتری را از گوشی خود مشاهده کنید، به غیر از این که وجود این برنامه‌ها سرعت گوشی آیفون شما را کاهش می‌دهد می‌توانند به دلیل استفاده زیاد از منابع گوشی، از باتری انرژی زیادی بگیرند و بعد از مدتی شما را دچار مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی آیفونیتان کنند.
  • لرزش و ویبره رفتن گوشی به دلیل استفاده مداوم از موتور الکتریکی می‌تواند شارژ باتری گوشی شما را کاهش دهد و در صورتی که عادت دارید گوشی خود را مدام بر روی حالت ویبره قرار دهید، باید در آینده‌ای نزدیک منتظر مشکلاتی برای باتری خود باشید.
  • زیاد بودن نور صفحه نمایش آن هم به صورت همیشگی، می‌تواند تاثیر زیادی بر روند خالی شدن باتری گوشی آیفون شما بگذارد، سعی کنید نور صفحه نمایش را همیشه در حالت عادی نگه‌دارید تا دچار مشکل خالی شدن باتری آیفون نشوید.

تعمیرات تخصصی باتری آیفون توسط نمایندگی اپل ایران

در صورتی که به هر دلیلی از مشکل خالی شدن باتری آیفون رنج می‌برید و این مشکل مدت‌هاست که گریبان‌گیر شما شده است و راه‌‌های زیادی را نیز برای رفع این مشکل امتحان کردید ولی باز هم مشکل حل نشده، می‌توانید از سرویس‌های تعمیرات تخصصی نمایندگی اپل ایران استفاده کنید و از شر خالی شدن سریع باتری آیفون خلاص شوید. کارشناسان نمایندگی اپل ایران سال‌هاست که در زمینه دستگاه‌های آیفون و باتری آن‌ها تجربیات زیادی را کسب کرده و دوره‌های آموزشی تخصصی دیدند، برای رفع مشکل خالی شدن باتری آیفون می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *