اشتراک گذاری

آی مک چیست؟

مطمئناً بارها نام کامپیوتر آل این وان را شنیده‌اید؛ درواقع آل این وان کامپیوتری رومیزی در قالب یک مانیتور است که تمامی قطعات سخت‌افزاری در پشت این مانیتور به صورت فشرده قرار گرفته‌اند؛ بنابراین آل این وان یک کامپیوتر کم جا و فوق‌العاده است که در یک مانیتور گنجانده شده است. برند اپل در سال 2012 طراحی و تولید کامپیوتر آل این وان را با نام آی مک آغاز کرده است از این‌رو آی مک همان کامپیوتر آل این وان است که توسط کمپانی اپل روانه بازار شده است؛ اکنون که پاسخ سوال ” آی مک چیست؟ ” را گرفتید ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با ویژگی‌های این دستگاه و قابلیت‌هایی که دارد آشنا شوید.

آی مک چیست

صفحه نمایش آی مک؛ همه چی تمام!

صفحه نمایش آی مک، همه چی تمام است چراکه هم از رزولوشن بالایی برخوردار است و هم اینکه ضخامت بسیار کم و کیفیت بسیار بالایی دارد؛ به گونه‌ای که مدل‌های 21.5 اینچی آی مک از رزولوشن 1920 × 1080 پیکسل برخوردار هستند و مدل‌های 27 اینچی این دستگاه نیز از رزولوشن 1440 × 2560 پیکسل برخوردارند. چندین سال قبل کمپانی اپل برای اینکه بتواند شفافیت و کیفیت تصویر را به آی مک‌ بیاورد از تکنولوژی Antireflective یا همان ضد انعکاس در ساخت نمایشگر آی مک استفاده کرد؛

 اما اکنون دیگر خبری از این تکنولوژی در نمایشگر آی مک نیست به گونه‌ای که همه آی مک‌های جدید از تکنولوژی جدید Plasma Deposition در نمایشگر خود برخوردار هستند از این‌رو میزان شفافیت و کیفیت تصویر در آی مک‌های جدید خیلی بیشتر از آی مک‌های قدیمی است. جدا از کیفیت و شفافیت تصویر بسیار بالا در آی مک، یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده صفحه نمایش این دستگاه میزان بسیار کم انعکاس نور است؛ درواقع اپل تمامی تلاش خود را کرده است تا میزان انعکاس نور در صفحه نمایش آی مک را به حداقل برساند به گونه‌ای که میزان انعکاس نور در آی مک‌های جدید، 75 درصد کمتر از آی مک‌های قدیمی است.

تعمیر مادربرد آی مک خدماتی که واحد تعمیرات آی مک تو نمایندگی مجاز اپل به شما ارائه میده. با ما همراه باش 😉

پردازنده آی مک؛ تداعی کننده سرعت

همانطور که در تعریف ” آی مک چیست؟ ” اشاره کردیم، قطعات سخت‌افزاری این کامپیوتر در قالب یک مانیتور گنجانده شده‌اند؛ یکی از مهم‌ترین قطعات سخت‌افزاری این دستگاه که ویژگی‌های ایده‌آلی هم دارد، پردازنده آی مک است. جالب است بدانید که پردازنده آی مک مجهز به تکنولوژی Turbo Boost است که به پردازنده اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار از فرکانس پایه خود استفاده کرده و اینگونه سریع‌تر عمل کند. مدل‌های 21.5 اینچی آی مک دارای پردازنده چهار هسته‌ای 2.7 و 2.9 گیگاهرتزی هستند که 6 مگابایت هم حافظه کش دارد؛ البته اپل مدعی است که امکان استفاده پردازنده قدرتمندتر 3.1 گیگاهرتزی بر روی آی مک‌های 21.5 وجود دارد؛ این مدل از آی مک‌های اپل دارای کارت گرافیک GeForce GT750M و Intel Iris Pro Graphics هستند.

مدل‌های 27 اینچی آی مک اپل دارای پردازنده چهار هسته‌ای 2.9 و 3.2 گیگاهرتزی و کارت گرافیک GeForce GTX 775M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی و GeForce GT755M با 1 گیگابایت حافظه اختصاصی هستند.

حافظه داخلی آی مک؛ هارد یک ترابایتی با تکنولوژی Fusion Drive

حافظه داخلی آی مک مجهز به یک هارد یک ترابایتی است که از تکنولوژی Fusion Drive برخوردار می‌باشد؛ این تکنولوژی دیسک جامد و دیسک سخت را با یکدیگر ادغام می‌کند و از آن‌ها یک درایو یکپارچه به وجود می‌آورد؛ البته آی مک‌های 27 اینچی امکان ارتقاء هارد تا 3 ترابایت را دارند از این‌رو کاربرانی که یک ترابایت حافظه داخلی آن‌ها را راضی نمی‌کند می‌توانند با خرید آی مک‌ 27 اینچی از هارد 3 ترابایتی برخوردار شوند؛ البته کاربرانی هم که به سراغ آی مک‌های 21.5 اینچی می‌روند این امکان را دارند که با استفاده از یک حافظه فلش 256 یا 512 گیگابایتی، سرعت بیشتری را بر روی سیستم خود تجربه کنند.

آی مک‌های جدید به صورت پیش فرض از دو عدد رم 4 گیگابایتی برخوردارند از این‌رو در کل دارای 8 گیگابایت حافظه رم هستند؛ خوشبختانه این امکان وجود دارد که کاربران آی مک‌های 21.5 اینچی میزان حافظه رم این سیستم را تا 16 گیگابایت افزایش دهند، کاربرانی هم که از آی مک‌های 27 اینچی استفاده می‌کنند می‌توانند حافظه رم این سیستم را تا 32 گیگابایت افزایش دهند.

قیمت فروش آی مک

درصورتی که تمایل دارید یکی از مدل‌های آی مک را خریداری کنید و دوست دارید که از قیمت دقیق آن باخبر شوید با نمایندگی اپل تماس بگیرید؛ کارشناسان این مرکز قیمت دقیق هر یک از مدل‌های این دستگاه را به شما اعلام می‌کنند و علاوه‌بر این متناسب با نیاز و بودجه‌ای که دارید بهترین مدل آی مک را به شما معرفی می‌کنند؛ اما این تمام داستان نیست، نمایندگی رسمی اپل خدمات فروش و تعمیرات تخصصی انواع مدل‌های آی مک را به کاربران ارائه می‌دهد؛ بنابراین اگر قصد خریداری یا تعمیرات آی مک را دارید، می‌توانید به یکی از شعبه‌های نمایندگی فروش و تعمیرات اپل مراجعه کنید.

نمایندگی رسمی اپل

نمایندگی رسمی اپل خدمات فروش و پس از فروش تمامی محصولات اپل از آیفون گرفته تا مک بوک، آی مک، آیپد، آیپاد، اپل واچ، اپل تی وی و مانیتور را به کاربران ارائه می‌دهد؛ خدمات پس از فروش این مرکز شامل: گارانتی، سرویس، عیب‌یابی، تعمیرات نرم‌افزاری و تعمیرات سخت‌افزاری تمامی محصولات اپل می‌باشد؛ بنابراین درصورتی که تمایل دارید هر یک از محصولات اپل را خریداری یا تعمیر کنید، می‌توانید به یکی از شعبه‌های نمایندگی اپل مراجعه کنید؛ علاوه‌بر این می‌توانید هر یک از دستگاه‌های معیوب شده اپل را جهت عیب‌یابی، تعمیرات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری به شعبه مرکزی نمایندگی تعمیرات اپل در تهران ارسال کنید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *