اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض باتری آیپد اپل

تعویض باتری آیپد، کاری تخصصی و بسیار پر اهمیت است. ما در این متن قصد داریم تا شما را با نحوه تعویض، بهترین زمان تعویض باتری آیپد و همچنین علت خرابی باتری آیپد آشنا کنیم. همانطور که می دانید به تبلت های برند اپل، آیپد می گویند.

 آیپدها جزو پر کاربردترین و پراستفاده ترین تبلت های موجود در بازار هستند. این دستگاه ها با ابعاد بزرگتری از تلفن های هوشمند آیفون و ابعاد کوچیکتری از لپ تاپ ها تولید و عرضه شده اند. در کنار همه این موارد، گاها ممکن است آیپد دچار مشکلات یا ایراداتی شود که نیاز به تعمیر تخصصی توسط تکنسین های حرفه ای داشته باشد. یکی از رایج ترین مشکلات پیش آمده در آیپدها مربوط به باتری آنهاست. درصورتی که شما نیز یکی از این آیپدها را دارید و با خرابی باتری تبلت اپل خود موجه شده اید، در ادامه همراه ما باشید.

تعمیر یا تعویض باتری آیپد

زمان تعویض باتری آیپد

هنگامی که هیچ کدام از راهکارهای گفته شده در ادامه، برای رفع مشکل باتری آیپد موثر واقع نشوند و عملکرد باتری را بهبود نبخشند، به نظر می رسد که زمان تعویض باتری آیپد فرا رسیده است. نکته دیگری که می توانید برای تشخیص زمان تعویض باتری تبلت apple در نظر بگیرید، پایین آمدن سلامت باتری آیپد تا زیر 80 درصد است. 

حال اگر مدت زیادی از خرید دستگاه بگذرد و عمر مفید باتری به پایان رسیده باشد، تعمیر باتری آیپد فایده ندارد و مشکل را برطرف نمی سازد. در صورتی که نیاز به تعویض باتری آیپد داشتید، به خاطر داشته باشید که حتما به مراکز تخصصی تعمیر آیپد اپل مراجعه نمایید. نکته دیگر در خصوص تعویض باتری، این است که تمامی گوشی ها و تبلت های امروزی،  دارای باتری از جنس لیتیوم یون هستند که عموما بعد از دو سال، دچار افت عملکرد شده و به مرور، از کار می افتند.

دلایل خرابی باتری تبلت اپل

باتری جدا از آنکه چه نوع برند یا در چه دستگاهی است، جزو قطعات مصرفی است. در واقع می توانیم بگوییم که هر باتری عمری مفید دارد و بعد از مدتی مشخص، عملکرد اولیه خود را از دست می دهد در این حالت، زمان تعویض باتری آیپد شما فرا رسیده است. در برخی از شرایط ممکن است در مدت زمان کوتاهی باتری آسیب ببینید که می توانید با کمک تکنسین های ماهر، اقدام به تعمیر باتری آیپد یا تعویض این قطعه کنید.موارد دیگری که منجر به آسیب دیدگی باتری آیپد و در نهایت خرابی این قطعه می شوند عبارتند از:

  • مشکلات نرم افزازی ( ویروسی شدن آیپد)
  • استفاده از شارژرهای غیر اصل و معیوب و یا شارژ آیپد با شارژر سایر دستگاه های اپل
  • نوسانات جریان الکتریکی
  • استفاده از دستگاه هنگامی که به شارژ است.
  • استفاده سنگین از آیپد هنگامی که شارژ باتری آن رو به پایان است.
  • اختلالات سخت افزاری آیپد

تمامی موارد بالا می توانند دلیلی برای خرابی باتری آیپد باشند. برای جلوگیری از خرابی و تعویض باتری آیپد، بهتر است تا موارد گفته شده را در هنگام استفاده از این تبلت رعایت کنید.

تشخیص خرابی یا مشکل در باتری آیپد

اگر می خواهید بدانید که نیاز به تعمیر باتری آیپد دارید یا خیر، باید نشانه های خرابی این قطعه را بشناسید. شما می توانید با دنبال کردن این علائم از سلامت و یا مشکل در باتری آیپد خود مطلع شوید:

  • مشکل در ظاهر باتری ( در صورتی که ظاهر باتری شما تغییر کرده است سریعا به تکنسین مرتبط مراجعه نماید)
  • در صورتی که تنظیمات تاریخ و زمان مرتبا نقض می شود و یا آیپدتان قادر به انجام عملکرد قبلی خودش نیست.
  • اگر شاهد خاموش شدن ناگهانی آیپد بودید، در حالی که باتری آیپد را به تازگی شارژ کرده اید و یا باتری شارژ داشته است.

در صورتی که هر یک از نشانه های گفته شده را در دستگاهتان مشاهده کردید، احتمالا زمان تعویض باتری آیپد فرا رسیده است. پس بهتراست تا برای تعمیر باتری آیپد یا تعویض آن به مرکز تعمیر مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که تمامی موارد گفته شده در صورتی نشانه خرابی باتری آیپد هستند که به مرور و در چندین نوبت تکرار شوند.

تعمیر باتری آیپد

با توجه به تمامی موارد گفته شده در زمینه علت خرابی و تشخیص خرابی باتری آیپد، در صورتی که نیاز به تعمیر باتری آیپد دارید، بهتر است قبل از هرکاری تبلت اپل را به یک متخصص نشان دهید تا اگر نیاز به تعمیر تخصصی است و یا نیاز به تعویض باتری آیپد است، این کار به صورت حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت و درحالی که باتری از نظر تکنسین سالم است، می توانید با بررسی موارد زیر مشکلات احتمالی به وجود آمده را خودتان تعمیر کنید. راهکارهای ساده و کاربردی که شامل موارد زیر می شوند:

  • بررسی شارژر و کابل شارژ دستگاه
  • پاکسازی برخی از نرم افزارهای پر مصرف در استفاده از باتری
  • بررسی ویروسی بودن تبلت و پاکسازی آن
  • کاهش نور پس زمینه و کمک به بهبود کارکرد باتری
  • به روز رسانی سیستم عامل آیپد و ارتقای آن به نسخه جدیدتر IOS

کارشناسان تعمیر تبلت اپل در مرکز سخت افزار ایران در تهران، کرج و شعب های دیگر با اتکا به تجربه و مهارت تخصصی خود در زمینه تعمیر دستگاه های این برند، آماده خدمت رسانی به شما هستند. شما می توانید برای صحبت با کارشناسان ما و درخواست تعمیر دستگاهتان با شماره 02154114  تماس حاصل فرمایید.

هزینه تعویض باتری آیپد

هزینه تعویض باتری آیپد به موارد مختلفی از جمله مدل آیپد، تهیه قطعه جدید دارد. به همین دلیل نمی توان هزینه دقیقی برای تعویض آن اعلام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه ها و دریافت خدمات از طریق شماره های سایت با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس بگیرد.

هزینه تعویض باتری آیپد
5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *