اشتراک گذاری

روشن نشدن لپ تاپ اپل

لپ تاپ های اپل از ساختار باکیفیت و مقاومی تشکیل شده اند که به ندرت دچار اختلالات سخت افزاری و تداخلات نرم افزاری می گردند. اما این ساختار باکیفیت مصون از خرابی نبوده و ممکن است براساس عوامل متعددی از عملکرد اصلی خود دور بماند. در این میان یکی از  مشکلات متداولی که احتمال دارد برای هر نوع مک بوک رخ دهد، روشن نشدن آن است. این مشکل همان طور که در اثر دلایل پیش پا افتاده ای شکل می گیرد، می تواند دارای علل بسیار جدی نیز باشد. در ادامه ی این مقاله قصد دارم شما را با راهکارهای ساده و کاربردی رفع اختلالات جزیی در راستای مقابله با مشکل روشن نشدن مک بوک آشنا سازیم. چنانچه با انجام راه حل های این مقاله همچنان لپ تاپ قادر به روشن شدن نمی باشد بهتر است هر چه زودتر با کارشناسان ما در واحد تعمیرات مک بوک نمایندگی رسمی اپل تماس حاصل فرمایید.

روشن نشدن مک بوک

برای تعمیر تاچ پد مک بوک به نمایندگی رسمی مک بوک مراجعه نمایید. 😉

دلایل اصلی روشن نشدن مک بوک اپل

همان طور که گفته شد روشن نشدن لپ تاپ اپل علل متفاوت و بسیاری دارد. به طور کلی هر لپ تاپ دارای ساختار پیچیده ای است. این ساختار پیچیده از مدارها، اتصالات، آی سی ها، چیپ ها و اجزای کوچک و بزرگ فراوانی ساخته شده است. خرابی هر کدام از این اجزای ریز و درشت مسلما بی تاثیر نخواهد بود و به مرور زمان با تداوم استفاده تا روشن نشدن کامل لپ تاپ پیش می رود.

 اما اگر بخواهیم کمی جزیی تر به مشکل روشن نشدن لپ تاپ اپل بنگریم، خرابی پاور، مادربرد، اتصالات مرتبط با باتری و ساختار داخلی آن عوامل اصلی روشن نشدن مک بوک هستند. البته گاهی مشکل بسیار کوچک تر از این موارد بوده و از خرابی و فرسودگی شارژر سیستم نشات می گیرد.

راهکارهای مقابله با مشکل روشن نشدن مک بوک

جهت مقابله با مشکل روشن نشدن لپ تاپ اپل راهکارهای زیر را به ترتیب امتحان کنید:

1. تجهیزات جانبی لپ تاپ را از آن جدا کنید

برای رویارویی با مشکل روشن نشدن لپ تاپ اپل به عنوان گام نخست هر یک از تجهیزات جانبی سیستم را از آن جدا کنید. تجهیزات جانبی می توانند شامل کیبورد، ماوس، پرینتر و… شوند. این موضوع در بیشتر مواقع مورد توجه کاربر قرار نمی گیرد. اما لازم است بدانید که خرابی ساختار هر یک از تجهیزات جانبی لپ تاپ می تواند باعث روشن نشدن کلی آن شود.

2. صفحه ی نمایش لپ تاپ را دوباره تنظیم کنید

اگر صدای فعالیت فن به گوش می رسد اما هیچ تصویری در نمایشگر دیده نمی شود، بهتر است تنظیمات آن را بررسی کنید. چنین حالتی به احتمال قوی از کم بودن نور صفحه ی سیستم نشات گرفته و با تنظیمات صحیح نور نمایشگر در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. البته خرابی مانیتور نیز می تواند در شکل گیری این مسئله و روشن نشدن مک بوک نقش داشته باشد.

3. سلامت شارژر لپ تاپ را بررسی کنید

اگر چند سالی شده است که از مک بوک مورد نظر استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم برای رفع معضل روشن نشدن آن شارژر جدیدی تهیه کنید. در صورتی که دستگاه پس از شارژ کامل روشن شد، قطعا مشکل از فرسودگی شارژر قبلی بوده است. در صورت نبود اشکال در کابل و فرآیند شارژ دستگاه، می‌بایست شارژر، بلافاصله پس از اتصال، به رنگ سبز یا نارنجی درآید.

در غیر این صورت، به احتمال قوی شارژر معیوب بوده و می‌بایست تعویض گردد. توجه داشته باشید که شارژر مک‌بوک‌های جدید، چراغ ندارند و برای اطمینان از فرآیند شارژ مجدد دستگاه می‌بایست به آیکون باتری روی صفحه نمایش دقت کرد.

4. عملیات Power Cycle را انجام دهید

زمانی که هیچ نشانه ای از روشن بودن در مک بوک دیده نمی شود و شارژ کردن آن بی نتیجه مانده است، سیم شارژر را از آن جدا نمایید و عملیات Power Cycle را اجرا کنید. برای شکل گیری این پروسه به مدت 10 ثانیه کلید پاور را بفشارید. با این کار یک صدای سوت مانند شنیده خواهد شد و با قطع شدن جریان پاور مک بوک ری استارت می گردد.

 در صورتی که همچنان لپ تاپ قادر به پاسخگویی نبوده و قدرتی برای روشن شدن ندارد با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی اپل تماس بگیرید. کارشناسان ما با بررسی کارشناسانه ی ساختار لپ تاپ هر گونه اختلالی از جمله روشن نشدن مک بوک را در مدت زمان کوتاهی برطرف می سازند. خاطرنشان می نماییم که توجه به پارامترهای استاندارد باعث تعمیر و بازیابی دستگاه های معیوب در بالاترین سطح کیفی امکان پذیر شده است.

روشن نشدن لپ تاپ اپل

نمایندگی مجاز اپل

محصولات اپل از درجه ی کیفی فوق العاده بالایی برخوردار هستند، اما با این حال همواره احتمال پیدایش خطا و اختلالات ساختاری در آن ها وجود دارد. جهت مقابله با اشکالات پیش آمده در تولیدات متنوع نمایندگی apple شناخت یک مرکز تعمیراتی معتبر حائز اهمیت است. 

نمایندگی مجاز اپل مجموعه ای فوق تخصصی است که در راستای فروش و تعمیر انواع دستگاه های جدید و قدیم اپل فعالیت می کند. کلیه امور تعمیراتی در این مرکز براساس پارامترهای استاندارد شکل گرفته و به همراه گارانتی عرضه می گردند.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *